Népszerű bejegyzések

2010. április 14., szerda

Zöldséges bulgur


Ezt a köretet, (nekem főétel) a húgomtól tanult japán lepény ihlette. Egyszer vacsorára követte el. A lényeg, hogy volt benne apróra vágott répa és káposzta ezt keverte bele egy vastagabb palacsinta tészta jellegű cuccba titkos adalék: valami japán fűszer. Szagoltam irdatlanul büdös ám az íze mindenért kárpótol. Amúgy ezt púpos rántotta/omlett módon kisüti. Hogy a japánok is kecsappal eszik-e azt nem tudom, de a húgi 1000- el tolja ha nincs egyéb otthon mint: liszt, 1 tojás, apróra nyesett káposzta és vékonyra szeletelt répa plusz a fűszer. Amúgy azt mondta, fűszerezhetem vegetával is.

Na ez a kiindulási pont. Ugyanis én kértem egy ilyen remek lepényt, szépen gőzölgött a tányéron, ám az első két falat után arra lettem figyelmes, hogy a zöldségeket csípkedem ki csak. Ami csak azt bizonyítja: hogy nagyon finom, meg minden, de nekem ez a két dolog jön be mégis.

Sokat törtem a fejem, mit csináljak amiben szintén ők a főszereplők de nem galamb módra falom.
Így született meg a zöldséges bulgur.

Hozzávalók:
  • 10 dkg káposzta összeaprítva jó apróra
  • 5 dkg sárgarépa vékonyra szeletelve
  • 5 dkg zeller dettó
  • 6 evőkanál bulgur
  • szója szósz, paradicsom sűrítmény, 1 csipet őrölt római kömény, 2 kiskanál vegeta, só, zeller zöld, csili olaj/ízlés függő/
A zöldségeket serpenyőben egy kevés olajon pirítjuk, mikor már pirult egy kicsit locsolunk rá szójaszószt, kiborítjuk a serpenyőből. Második felvonás: megpirítjuk a bulgurt, felöntjük vízzel. A harmadik felvonásban összeöntjük a hozzávalókat és további sütögetés, kavarás, fűszerezés következik. Szerintem ez a rész annyira ízlésfüggő, hogy mindenkire rábízom ezt a fázist. A tálalásnál jól viseli a rácseppentett citrom levét.

Ha lenne ellenőrzőm most írnék magamnak egy pirosat vagy csillagot, vagy ötöst vagy mit írnak már a modern oktatás korában. Hogy miért? Mert tényleg nagyon az ínyemre való alkotás ez, továbbá egészséges is. Hurrá!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése