Népszerű bejegyzések

2016. október 18., kedd

A mai a legjobb. Krumplis, kovászos, sörös egyébként fehér kenyér. Elkészítés menete: Előző este 2 kisebb krumplit megfőztem sós vízben A kovászból kivettem előző nap 3 evőkanállal egy alkalmas küblibe tettem és adtam hozzá egy evőkanál rozslisztet és 3 evőkanállal a krumpli kihűlt főzővizéből majd annyi BL 55-ös lisztet adtam hozzá, hogy nokedli szerű masszám lett. (ez 2 evőkanál). Egy zacskóval lefedtem az edényt és hagytam éjjel a konyhapulton. Reggelre szép buborékos habos lett. A kenyérsütés napja Fehér kenyérlisztet (60 dkg kb. sosem mérek) szitáltam egy kelesztő tálba. Vettem egy vékony szelet élesztőt (ezt csak azért, mert nem bíztam eléggé a kovászomban, mondhatni babonából) és a lisztbe alkotott fészkecskébe pici cukorral és vízzel (főzővíz még mindig) elkevertem, hozzáadtam a kovászt, 1 dl barna sört, nagy evőkanál sót, az összetört krumplit. Annyi főzővizet adtam öntöttem még, hogy ragacsos de összegyúrható tésztát kapjak. Az állagot érezni kell, sok kenyérnek kell kisülni, hogy lehessen tudni mikor kell még víz és mikor kell még egy kis liszt. Addig dagasztottam míg tényleg egybeáll. Határozottan nem csöpög a plafon. Ha jó a liszt akkor viszonylag gyorsan megvan. Nem dolgozom jól ki. A kezemhez még ragad, szívem szerint tennék még hozzá még lisztet, hogy ne ragadjon, de figyelmeztetem magam, hogy nem szabad. Előveszem a kelesztő ládámat ( fedeles, a gyerekektől loptam, elég nagy ebben lehet hajtogatni) Kiolajozom és beleteszem a tésztát. Olyan 90 perc múlva hajtom. Majd duplájára kel és még egyszer. A deszkát belisztezem réteslisztet használok. A sütőt előmelegítem 250 fok, beleteszek egy kis tepsibe vizet. A ládából a deszkára borítom a tésztát, jó lisztes, már eleve a láda alakja miatt téglalap alakú nagyjáából ezt elfelezem konyhai ollóval, én darabonként, vigyázva, hogy a szép buborékokat ne nyomjam ki egyszerűen feltekerem és ebből könnyedén veknit formázok, vagy cipót. Beszórom lisztel a tetejüket, átteszem a sütőpapíros tepsire, szintén ollóval mintát vágok rá és lefedem egy elvágott szemetes zsákkal, hagyom kelni míg a sütő elég forró. Mielőtt betenném a sütőbe spriccelővel lespriccelem. A sütőt is befújom és a legnagyobb hőfokon sütöm 15 percet majd visszaveszem 200 fokra és 35 percet sütöm. Ezután kiveszem a vizet és sütöm még 15 percet. A kenyér aljának kongó hangot kell adnia. Rácson hűl amíg nem langyos, ekkor elfogy a fele legalább. A többi sem bírja másnapig...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése