Népszerű bejegyzések

2010. április 27., kedd

Rám-szakadék




Rám-szakadék (zöld vonal)

A Rám-szakadék Dobogókő és Dömös között, mintegy 1 km hosszan
húzódik. Hazánk egyik legvadregényesebb turisztikai célpontjában
kapaszkodókorlátokkal biztosított útszakaszon túrázhatunk.

A Rám-szakadékban folyó pataknak köszönhetően az
útvonal esős időben nehezen járható!

Dobogókőről a Rám-szakadék a sárga jelöléssel, majd az aszfaltos úttal
való kereszteződés után a zöld jelzésen, Dömösről a zöld jelzésen érhető el.


http://www.dobogokosi.hu/ramszakadek.html


Hogy milyen élmény volt nekem ez a kirándulás? A válasz nem olyan egyszerű, hiszen majdnem lázasan indultam neki egy nagyobb társasággal és már az első 500 m-en patakokban folyt rólam a víz. A természet szépsége minden nehézségért kárpótol s az is nagy hajtó erő, hogy legalább 6-7 gyerek volt a csapatban átlag 5 évesek és mind végigcsinálták.....Az út nem könnyű, sok figyelmet követel, gyakorlatilag nincs 2 perc amikor másra tudnál figyelni, mint az útra magára. Mivel nem tudtam hol a cél és mikor jutunk célba az nem mondhattam, hogy a "cél lebegett a szemem előtt". Jól esett együtt lenni ezekkel az emberekkel köztük a közeli barátokkal. Pont itt ne mesélném el, hogy házi zsömlét vittem. Olyan jó érzés volt amikor felértünk és megpihentünk. Naná:) Inkább úgy fogalmaznék, hogy nagyon jó visszagondolni arra, hogy megcsináltam, nem lettem betegebb csak egy nagyon szép élménnyel gazdagabb. Tanulságos volt mert megint bebizonyosodott drága dédim mondásának igaza: " Ha rosszul vagy, vagy pedig a padlón, fogd meg a füled és húzd fel magad". Mert ugye semmire sem vágyik az ember lánya akvárium érzettel a fejében jobban, mint a pihe-puha ágyra. Ez is lehet egy verzió és annak is igaza van aki ilyenkor ágyban marad. Hányszor tettem meg én is. De azért más érzés saját erőből teljesíteni egy ilyen utat és izzadni mint egy állat....persze otthon is lehet izzadni vagy ezért......vagy azért....vagy valami remek orvosságtól. Így tavasszal olyan szép a patak a sok élénkzöld lomb a százszínű rét....még ömlenghetnék kicsit, vagy dicsérhetném páratlan teljesítményemet, de helyette inkább pár gyakorlati tanács azoknak akik még tervezik, hogy mennek de nem voltak és nincs elég tapasztalatuk a hegymászáshoz (úgy értem aki most tért vissza a Grossglocknerről vagy a Tátra sziklafalairól az most ne figyeljen::::)
  • ha autóval érkezel akkor a Duna-parton lehet csak parkolni
  • hozz a hátizsákban váltó cipőt, zoknit, felsőt stb. (Mörfi szerint ha nem viszel pont fog kelleni)
  • legalább három szendvicset, almát, vizet/teát (ne valami cukros-savas löttyöt)
  • ne nézd meg a fényképeket az interneten a Rám-szakadékról mert tuti nem fogsz belevágni (á nekem úgysem menne szlogennel a távirányító után nyúlnál)
  • tanácsos megállni visszafele fagyizni egyet, az út elején-végén (attól függ honnan nézzük) remekbeszabott kis "taknyos varnyú krimó" van ott. Hogy mi az előnye a fagyizásnak az ízélményen kívül: a nem fogyasztó vendéknek 100 huf a pisilde:)
  • a cipő legyen strapabíró, a mi túravezetőnk egyszer hazazavart valakit aki lifegős papucsban szerette volna felbillegtetni magát a csúcsra
Hát ennyi fért a mostani turisztikai ajánlómba, tényleg érdemes elmenni!

2 megjegyzés:

  1. Az egyik legjobb hely! Legalább egy tucatszor végigjártuk!:)
    Bár már néhány éve, de a Grossglockneren is "túzártunk". Te is jártál ott? :))
    A Rám-szakadék kicsiben a Dera-szurdok... Bátran merem ajánlani, ha szeretitek az efféle túrákat!!! (Hamarosan teszek fel képeket a Dera túráról.)
    És köszönöm szépen, hogy feliratkoztál hozzám! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon várom a beszámolót a Dera-szurdokról, szeretünk túrázni, bár azért nem túlélőtúrára hajtunk. Én köszönöm, hogy írtál:)

    VálaszTörlés