Népszerű bejegyzések

2010. március 22., hétfő

Mégistorta recept

Hát kerüljön fel, annak a tortának a receptje amely a fent említett hölgyek társaságától közönségdíjat kapott. A története egyszerű, barátnős, lelkizős vacsi legszebb pillanata kellett volna legyen, de mivel az előzőleg elfogyasztott eleség és a különösen fontos beszédtémák elódázták a kezdést...hát türelmetlen, kapkodós sütésbe kezdtem. A cél: álmaink csokidömpingje házi málnalekvárral. Ehhez végy elő 10 tojást, de gondold meg magad és csak hetet használj, mert megérzed itt valahogy megcsúszik a projekt majd, akkor meg kisebb a kár. Kell még liszt, porcukor, kakaópor de valami igazán jó minőségű. Tojások szétválasztása következik. Figyelem! Fehérje egy mély küblibe, sárgája egy müzlis tálba tottyannak. A fehérje némi sóval (egy csipet) hirtelen és gyors keverésen megy át, mikor már nem esne a hab ki akkor zuttyan a sárga, de csak egyenként merülnek, itt már a gépi erő és gyorsaság megfáradt kézi erőre vált hanyag mozdulatokkal dolgozva a sárgák után küldünk 7 evőkanál cukrot dolgozunk a keverékbe végül 7 evőkanál liszt keringőzik. Előmelegítettem a sütőt 180-ra, sütőpapírral kibélelt tortaformába kerül és kb. 20 percet sül-sül-sül. Jó ránézni úgy a 15. perc közelében hátha már muzsikál. Na jól feldobtam a labdát. Mondtam is piskóta-bajnok Juditnak, hogy nekem egy árva hangjegyet se nyekken, de erre meg azt mondta akkor legyen hagyományos tűpróba. Tovább haladva a receptben...következik a krém, a minden hibát eltakaró jótékonyan csokis krém. Ami úgy kezdődik, hogy végy két zacsi habtejszínt, verd habbá (na itt ütött be a krah, nem volt türelmem, nem kínoztam a gépet, hagytam a másik szobában aludni vágyót aludni...szóval lett egy közepesen folyékony tejszínhabom, hiába turbóztam cukorral, öntöttem hozzá zselatint lesz ez még rosszabb alapon...mármint ami nem megy magától...majd beleöntöttem az egy tábla felolvasztott sokszázalékú csokit, meg egy kis vanília eszenciát. Hát kérem nem lett jobb. Közben elkészült a habkönnyű piskóta. Kihűtésben nem is reménykedtem a kései(11 óra) időpontra tekintettel. Jó valahogy kettékínlódtam a sütemény ezen részét, megkentem málnalekvárral, és rázúdítottam a csokis habos valamit. Befedtem, elmenekítettem a villával hadonászó lányok elől. Kértem fél óra türelmet, azzal a mentséggel, hogy utána tényleg élvezhető lesz. Eltelt egy háromnegyed óra de zselatin ide extra sok csoki oda...a kerek piskóta még mindig fürdizett a krémben. Nekiestünk. Reggelre maradt egy fél torta...azt is majdnem elpusztítottuk. Megjegyeztük a nevét egy életre...Mégistorta...így egybe írva, mert ugyan már senki nem számított jó eredményre mégis lett belőle valami nagyon szép harmónia...a málna...az extra csoki hmmmm!!!!!


Nektek van-e valami hasonló mégis... receptetek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése